Privatlivspolitik
Om vores privatlivspolitik
(OVALO.dk) er forpligtet til at beskytte dit privatliv. Vi behandler kun de data, som vi
har brug for til at levere eller forbedre vores tjenester, og vi håndterer alle oplysninger om dig og din brug af vores tjenester med omhu. Dine data vil ikke blive delt med tredjeparter til kommercielle formål. Denne privatlivspolitik gælder for brugen af hjemmesiden og de tjenester, der leveres gennem (OVALO.dk). Den beskriver, hvilke oplysninger vi indsamler, hvordan vi bruger disse oplysninger, og under hvilke betingelser vi kan dele dem med tredjeparter. Vi forklarer også, hvordan vi gemmer dine data, hvordan vi beskytter dem mod misbrug, og dine rettigheder vedrørende de personlige data, du giver os. Hvis du har spørgsmål til vores privatlivspolitik, bedes du kontakte vores privatlivsansvarlige på. Du kan finde kontaktoplysningerne i slutningen af denne privatlivspolitik.
Databehandling
Nedenfor er en forklaring på, hvordan vi behandler dine data, hvor vi opbevarer dem, de sikkerhedsteknikker, vi bruger, og hvem der har adgang til dine data.
E-handelssoftware
Vi bruger webhosting og e-mailtjenester fra Shopify, Google G Suite og Klaviyo. Vores web
hostingudbyder har adgang til de personlige data, der indsamles via vores websted, hvilket er nødvendigt for at yde teknisk support. De vil ikke bruge disse data til andre formål.
Baseret på vores aftale er vores webhostingudbyder forpligtet til at tage de nødvendige forholdsregler og sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine personlige data.
Vores webshop er udviklet ved hjælp af Shopify-software, og vi hoster den på en selvadministreret server. Vi har implementeret de nødvendige sikkerhedsforanstaltninger, såsom SSL-kryptering og en stærk adgangskodepolitik, for at beskytte dine personlige data.
E-mail og mailinglister
Til forretnings-e-mail-kommunikation bruger vi de tjenester, der leveres af vores webhost. De har implementeret tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at forhindre misbrug, tab eller uautoriseret adgang til dine data. Vores webhost har ikke adgang til vores postkasse, og vi behandler vores e-mailkommunikation fortroligt.
Formål med databehandling
Vi bruger udelukkende dine data til at levere vores tjenester til dig. Det betyder, at formålet med behandling af dine data er direkte relateret til den opgave, du tildeler os. Vi bruger ikke dine data til målrettede markedsføringsformål. Hvis du deler oplysninger med os, og vi bruger disse oplysninger til at kontakte dig senere - uden for rammerne af en specifik anmodning - vil vi først bede om dit udtrykkelige samtykke. Dine data deles ikke med tredjeparter, undtagen når det er nødvendigt for at opfylde regnskabsmæssige og administrative forpligtelser. Disse tredjeparter er bundet af fortrolighedsaftaler.
Automatisk indsamlede data
Oplysninger, der automatisk indsamles af vores websted (såsom din anonymiserede IP-adresse, webbrowser og operativsystem), behandles udelukkende for at levere vores tjenester eller for at forbedre dem. Disse oplysninger betragtes ikke som personoplysninger. Samarbejde i skatte- og kriminalefterforskninger I visse tilfælde kan vi være juridisk forpligtet til at dele dine data for at hjælpe med en skatte- eller kriminalefterforskning. I sådanne tilfælde er vi forpligtet til at efterkomme disse anmodninger, men vi vil gøre indsigelse hvor det er muligt for at beskytte dine rettigheder til privatlivets fred.
Opbevaringsperioder
Vi opbevarer dine data, så længe du er kunde hos os. Det betyder, at vi beholder din kundeprofil, indtil du giver os besked om, at du ikke længere ønsker at bruge vores tjenester. En sådan meddelelse på vil også blive betragtet som en anmodning om at blive glemt. Vi er dog forpligtet til at opbevare fakturaer med dine persondata på grund af administrative forpligtelser, som vil blive sikkert opbevaret i den relevante opbevaringsperiode. Medarbejdere vil ikke længere have adgang til din kundeprofil eller dokumenter, der er produceret i forbindelse med din serviceanmodning.
Dine rettigheder
I henhold til gældende lovgivning har du visse rettigheder med hensyn til de personoplysninger, som vi behandler, eller som behandles på vores vegne. Nedenfor forklarer vi disse rettigheder, og hvordan du kan påberåbe dig dem. For at forhindre misbrug sender vi kun fakturaer og kopier af dine data til den e-mailadresse, du har angivet. Hvis du ønsker at modtage disse oplysninger på en anden e-mailadresse eller via mail, kan vi kræve yderligere identifikation. Vi registrerer anmodninger og opbevarer anonymiserede data i tilfælde, hvor der er fremsat en anmodning om sletning.
Ret til adgang
Du har til enhver tid ret til at få adgang til dine data. Du kan sende en anmodning til vores privatlivskontakt på. Vi vil svare inden for 30 dage med en kopi af dine data samt en liste over de processorer, der håndterer dine data.
Ret til berigtigelse
Du har ret til at berigtige alle personoplysninger, som vi behandler, og som er unøjagtige eller ufuldstændige. Du kan anmode om rettelser via vores privatlivskontakt, og vi vil underrette dig inden for 30 dage, hvis rettelsen er foretaget.
Ret til begrænsning af behandling
Du kan til enhver tid anmode om at begrænse behandlingen af dine data. Denne anmodning kan også sendes til vores privatlivskontakt, og vi vil inden for 30 dage bekræfte, om behandlingen vil blive begrænset.
Ret til dataportabilitet
Du har ret til at anmode om, at dine data, der behandles af os, overføres til en
tredjepart efter eget valg. Vi vil levere dine data i et struktureret,
maskinlæsbart format inden for 30 dage efter modtagelse af din anmodning.
Ændringer af privatlivspolitikken
Vi forbeholder os ret til at ændre vores privatlivspolitik til enhver tid. Denne side vil dog altid vise den mest aktuelle version. Hvis en ny privatlivspolitik påvirker den måde, vi behandler dine persondata på, giver vi dig besked via e-mail.
Kontaktoplysninger (OVALO.dk)
Email: (JURIDISK E-MAIL: serviceovalo@gmail.com